Brzdové destičky na auto zadní a přední
Brzdové destičky pro jiné auto
Brzdové destičky pro auta
Brzdové destičky PODLE DRUHU
-
Nejatraktivnější cenyAutomobilovedily24.cz vám nabízí kvalitní automobilové díly z prvovýroby za atraktivní ceny.
-
Úspora na nákladech za dopravuUšetříte na dopravě. Doprava je zdarma pokud celková hodnota objednávky přesáhně 2900 CZK.
-
Obrovský výběrZákazníkům nabízíme obrovský výběr, více než 1 000 000 náhradních dílů.
-
Rychlé doručení!
Způsob dopravy
Katalog výrobců Sada brzdových destiček:
Vyměňte autodíl Brzdové destičky – poškozenou součástku anebo součástku, které jednoduše skončila životnost. Přečtěte si užitečné informace o Brzdové destičky
Praktické informace o fungování, důvodech závad, diagnostice a výměnných intervalech
Destičky pro
Životnost závisí na těchto faktorech:
- Výrobní technologie a materiály. Keramické součástky mají obvykle delší životnost než organické.
- Hmotnost vozidla. Součástky instalované na kompaktních autech si udrží svoji provozuschopnost mnohem déle než na těžkých SUV.
- Zručnosti řidiče a jeho styl jízdy. Chybějící zručnost brzdění motorem a časté používání brzdového pedálu způsobí předčasné opotřebení součástek. Především sportovní styl jízdy může zkrátit jejich životnost až o 50%.
- Stav brzdových kotoučů. Nerovnoměrné opotřebení, drážky a koroze na povrchu mají negativní vliv na životnost brzdových destiček.
- Montážní strana. Komponenty na přední nápravě vydrží správně fungovat asi 25,000–40,000 km, a na zadní nápravě až 60,000 km.
Podle mezinárodních standardů by se komponenty měli měnit spolu na nápravě, a neměli by být pouze stejné značky, ale i stejné šarže. Znamená to, že si je musíte koupit jako set. Obvykle obsahuje 4 součástky – 2 pro každé kolo na dané nápravě.
Potřeba výměny je indikována mechanickým nebo elektronickým indikátorem opotřebení. Spuštění prvního typu indikátoru je spojeno se skřípěním, a druhého typu s rozsvícením varovného indikátoru na palubní desce. Stav komponentů byste měli kontrolovat vždy, když nastanou tyto události:
- narušená účinnost brzd;
- snížení hladiny brzdové kapaliny;
- volant vibruje při nízké rychlosti;
- prach a kovové úlomky se objevili na prvcích mechanismu.
Nejpřesnější indikátor stupně opotřebení je tloušťka třecího obložení. Lze jí změřit použitím posuvného měřidla a hodnoty porovnat s těmi, které jsou uvedeny v technické dokumentaci od výrobce auta.
Proces výměny je poměrně snadný a nevyžaduje si profesionální trénink, ani speciální nástroje. Pozorně si přečtěte servisní manuál auta a podívejte se na video tutoriály od zkušených automechaniků. Většinou je proces složen z těchto kroků:
- Otevřete kapotu a odšroubujte uzávěr nádržky brzdové kapaliny.
- Zvedněte auto.
- Odstraňte kolo.
- Odšroubujte upevňovací prvky brzdového třmenu.
- Odtáhněte destičky od kotouče.
- Odstraňte brzdový třmen.
- Vyměňte součástky v párech.
- Píst brzdového třmenu zatlačte dovnitř.
- Znovu sestavte díly v opačném pořadí.
- Vypusťte systém několikanásobným stlačením brzdového pedálu.
Nedávno instalované díly mohou produkovat mírný hluk, pokud se zatím nedokončilo sedření jejich továrního nátěru. Pískání a rachocení může být způsobeno:
- nesprávnou instalací;
- nízkou kvalitou třecí směsi;
- nekompatibilitou materiálu kotouče a destičky;
- vniknutím vody, bláta, písku nebo kamínků na kotouče;
- přehříváním brzd;
- nedostatkem maziva na vodicích kolících brzdového třmenu.