Lambda sonda na auto
Lambda sonda pro jiné auto
Lambda sonda pro auta
-
Nejatraktivnější cenyAutomobilovedily24.cz vám nabízí kvalitní automobilové díly z prvovýroby za atraktivní ceny.
-
Úspora na nákladech za dopravuUšetříte na dopravě. Doprava je zdarma pokud celková hodnota objednávky přesáhně 2800 CZK.
-
Obrovský výběrZákazníkům nabízíme obrovský výběr, více než 1 000 000 náhradních dílů.
-
Rychlé doručení!
Způsob dopravy
-
Katalog výrobců Lambda sonda:
Vyměňte autodíl Lambda sonda – poškozenou součástku anebo součástku, které jednoduše skončila životnost. Přečtěte si užitečné informace o Lambda sonda
Místo montáže lambda sond v autě závisí na typu a kapacitě motoru, a také na designu výfukového systému. Obvykle jsou dvě sondy v autech s objemem motoru do 2 litrů: proti proudu vzduchu a v proudu vzduchu. První je instalována před katalyzátorem a druhá za ním.
Obvykle mají auta s objemem více než 2 litry 4 kyslíkové senzory: 2 proti proudění vzduchu a 2 ve směru proudění vzduchu. Jejich přesné místo montáže najdete v návodě na používání auta.
Možné selhání je indikováno:
- zvýšenou spotřebou paliva;
- drsným chodem motoru na volnoběh;
- ztrátou výkonu motoru;
- trhavou akcelerací;
- pravidelným přehříváním motoru;
- slabou reakcí škrtící klapky;
- hustým černým kouřem z výfuku.
Tyto abnormality mohou také indikovat problém s jinými součástkami. Profesionálové a mechanici diagnostikují selhání lambda sond mnohem přesněji.
Co se týče lambda sondy instalované ve směru proudění vzduchu – přístup k ní je náročný – tuto musí zkontrolovat odborník v autoservisu. Sonda, která je instalována proti proudu vzduchu, se může otestovat pomocí multimetru. Před zahájením práce si přečtěte návod na opravu auta a podívejte se na tutoriály a videa od zkušených odborníků. Postupujte podle těchto kroků:
- Zahřejte motor na provozní teplotu a potom jej vypněte.
- Otevřete kapotu a najděte svorky ohřívače lambda sondy.
- Zapojte sondy do multimetru a změřte vstupní napětí. Multimetr by měl ukazovat hodnotu 12 V.
- Odpojte konektor senzoru a zkontrolujte odpor ohřívače. Měl by mít hodnotu od 2 do 10 ohmů; přesné hodnoty uvádí výrobce auta.
- Zapněte zapalování a změřte referenční napětí. Zapojte multimetr ke dvěma signálním vodičům. Negativní kabel multimetru musí být připojený k podvozku auta. Napětí by mělo být mezi 0.45–0.5 V. Odchylka o více než 0.5 V indikuje selhání v signálním okruhu nebo slabý uzemňovací kontakt.
- Připojte sondy multimetru ke konektoru senzoru. Zapněte motor a zvyšte otáčky na 2500 ot./min. Správně fungující senzor bude mít napětí 0.2–0.9 V. Pokud je amplituda příliš nízká nebo žádná, součástka se musí vyměnit.